onsdag 23 oktober 2013

Washitape!



Som sagt; jag älskar washitape! Det är någonting med washitape som gör att jag bara vill ha fler och fler. Tejpen är gjord för att man ska kunna flytta omkring den, t.ex. för att sätta upp foton på väggen utan att lämna märken. Vissa märken är lite klistrigare än andra, så med andra ord är vissa märken inte särskilt klistriga alls. Därför brukar jag dutta lite flytande lim i kanterna när jag använder tejpen på t.ex. ett kort eller en layout.

Det jag gillar mest med washitape är att man kan blanda mönster och färger hejvilt och ändå tycker jag att det brukar bli fint. Sedan gillar jag att det kan gå snabbt att pyssla med washi, vilket ju kan vara bra när det ska pysslas ihop ett sista-minuten-kort. Här kommer det tre kort där jag har använt washitape på lite olika sätt.
 
Här har jag använt 2 olika mönstrade papper och i skarven mellan dom har jag satt en bit rosmönstrad washitape. Här har jag även använt en av dom nya fina textstämplarna av Pysselskafferiets eget märke.
 Här har jag använt samma Grattis-stämpel en gång till (eller ganska många gånger...). Sedan gjorde jag tre födelsedagsljus med hjälp av washitape och en penna.
En liten födelsedagstårta gjord av washitape. Jag satte även dit en liten pappersros på toppen, faktiskt nog den första pappersrosen jag använder. Någonsin! Avslutningsvis gjorde jag små prickar runt kanten på det vita papperet för att rama in det hela lite mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar