fredag 11 oktober 2013

Kort med änglar...

Denna gången blev det ett kort gjort av julpapper ur Maja Designs julkollektion (Julen är här). Tänkte göra ett julkort men ändrade mig under arbetets gång och det fick bli ett vanligt kort istället.
Ingen direkt hälsning på kortet men ett fint ordspråk fick sitta i mitten.
 
Änglarna är utklippta ur ett ark med vintage bilder.
Metallhörnet längst upp till vänster var crèmefärgat innan men målades med vit crackle paint för att få en mer passande nyans, likadant gjorde jag med änglavingarna som från början var zinkfärgade.


Det syns att färgen på vingarna flagar en del men jag tycker bara att det är snyggt. Vill man ha ett mer "perfekt" resultat får man nog grunda med exempelvis gesso.
Blommorna och kanterna på kortet fick också lite vit färg på sig.

 
Använde olika sorters blommor men försökte att hålla mig till vit och beige nyans.
En liten charm fäste jag i nederkant på kortet.

Papper, bilder, färg, metallhörn och vingar finns på Pysselskafferiet.
Blommor, spets och charm kommer från egna gömmor men liknande finns på Pysselskafferiet.
 
Kul att utmana sig själv lite ibland och använda papper med ett särskilt tema till något helt annan.
 
Apropå tema så kan jag ju inte hålla mig borta helt från julen så på lördag eftermiddag tänkte jag visa ett litet kit med temat jul.
 
Ni har väl inte missat att Pysselskafferiet erbjuder kurser med olika roliga teman, HÄR hittar du information om kurserna.
 
Tack för att du tittar och välkommen tillbaka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar