onsdag 9 oktober 2013

Kort i vitt och rosa...

Efter att i förra inlägget överraskat mig själv med att göra en layout är jag nu tillbaka i det trygga kortmakeriet.
Tanken var från början att jag skulle gjort ett bröllopskort nu blev det ett kort som iför sig passar till bröllop men också till bröllopsdagar eller bara som en liten uppskattning till någon.
 
Vit kortstomme och ett mönstrat papper från Maja Design är grunden till detta kort.
 
Sedan har jag stansat med "Borderabilities" från Spellbinders för att få den stora vita delen på kortet.
Stämplat en liten hälsning och stansat ut den med en annan die från Spellbinders.
 
Dekorerat med blommor och blad (samma bladpunch som jag skrev om i förra inlägget) samt några halvpärlor.

Har färst den vita delen med hjälp av 3D-kuddar för att kortet ska se mer levande ut.
Kortet fick även en liten rygg för att jag skulle kunna dekorera insidan och ändå stänga kortet snyggt.
 
Ett litet pärlhjärta fick även skymta fram bland blommorna.


Insidan är dekorerad med samma mönstrade papper som framsidan. Stansat ut en liten skrivyta och dekorerat med blommor, blad och ett hjärta.

 
Har ni någon fråga om kortet är det bara att skriva i kommentarsfältet så ska jag försöka svara så gott jag kan:)
Pysslar för fullt på kvällarna och jag hoppas att ni vill se mer under veckan.
Kram Marie

2 kommentarer:

  1. Så fina saker ni gör!!!!! Blir avundsjuk över hur duktiga ni är!! Önskar jag kunde en bråkdel!! Jätte fina saker!!! =)

    SvaraRadera
  2. Tack för dina fina ord♥
    Hoppas att du inspireras och jag är övertygad om att det du gör är jättefint.
    Kram!

    SvaraRadera