måndag 7 april 2014

Två kort i rosa

Påsken närmar sig med stormsteg. 
Har inte tidigare gjort så mycket påsk-kort, utan har mest dekorerat ägg. 
Det är bara sååå kul!! Så tänkte att prova på göra just påsk-kort.
 Blev hela två stycken.
Rosa fick bli grunden till båda korten. Passar alltid, om man frågar mig. 
Till det första kortet har jag använt mig av lite spillbitar från Inkido och Pion. spets och blommor ett måste...
Det andra kortet har jag använt mig av papper från Bildmålarna. 
Tårtdies från Sizzix, ny favorit hos mig. Sen kom jag på att vända på paraplydiesen, så den blev en korg istället. Perfekt nu till påsk, fylla med ägg. 
Den kommer från Mariannedesign. Klippte till en påskhare också.
 Fjärilarna har jag klippt ut från Inkidopapper. 
Efter dessa kommer jag nog göra några fler kort, det var riktigt roligt faktiskt. Prova du också!! 





Ha en fin måndag. Ta hand om er... 
Kram Marika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar