måndag 14 april 2014

Shabby änglakort...

Syns knappt på bilderna men grunden till kortet är en vit kortstomme.
Sedan en bit wellpapp som jag målat lite slarvigt med vit crackle paint (picket fence).

Rivit papper ur ett mönstrat papper från Inkido och klistrat direkt på wellpappen.

Stämplat en liten hälsning på en utstansad oval.


Änglarna är utklippta ur en vintagebild (inkido tror jag). Satte änglarna runt min lilla hälsningsskylt och dekorerade med blommor och en charm.


Försökte att hålla mig till blå och rosa nyanser som är de dominerande färgerna i det mönstrade pappret.
Rosorna som änglarna håller är nästan åt det cerise hållet och tänkte antingen tona ner dem med hjälp av svagt rosa rosor eller gå all in och använda cerise rosor jag med.
Valde tillslut en lite mer chockrosa nyans på de rosor jag satte dit vilket överraskade mig själv allra mest.


Allt material utom blommorna kommer från butiken, men där finns snarlika blommor.

Ha en bra dag!

Kram Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar