måndag 20 oktober 2014

Nattduksbord

Tycker det är roligt gå på div loppisar när jag har tid. Busan har under en tid sagt att hon behöver ett nattduksbord. Så när jag var ute på lite loppisar, såg jag detta bord i mahogny, såg inte så rolig ut. Men gillade formen, de fina benen. Så jag köpte den. Busan tittade på den ,när jag bar in den, blicken sa allt, hon tyckte inte den var så fin.
Rengjorde den, sen började jag lägga på en Primer, ToDo Fleur. Sen valde jag en ljusgråfärg, för att bryta allt det vita hemma. Heter Mr Grey, ToDo Fleur.  Målade två gånger för säkerhets skull. För att lägga det där lilla extra på, så klippte jag ut rosor av mina favoritservetter från sagen. Fäste de med decoupage. Wola, blev ett helt nytt nattduksbord!! Nu ska den lackas också. Använde mig av en matt lack, ToDo Fleur.



Gissa vem som blev glad!! Nu ska vi hitta en fin lampa att ha till också... Nu blev jag ju sugen att göra sängbord till vår säng också. Det är så kul, att göra om, så man hittar nya projekt hela tiden.... Fniss.

Ha en fin måndag allihopa. Kram Marika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar