torsdag 23 oktober 2014

Några julkort till


Julkortstillverkningen är i full gång och jag tänkte visa några enkla varianter som går fort att göra. Kan vara bra att ha lite sådana om man skall göra många julkort.
 

Jag har använt mig av Pions papper i dessa julkort. Gillar de mjuka och romantiska färgerna.

 
God Jul är utstansat i samma papper som jag använt som kortbas.
Det är återvunnet kraftpapper som nästan är det enda jag använder när jag gör mina kort.
Har satt distanser under bilden för att höja upp den lite och sedan bara duttat med lite glitterlim i stjärnorna på att det skulle hända lite mer.
 
 
Det var allt för mig denna gång. Jag återgår till mitt julkortspyssel och återkommer förhoppningsvis med mer att visa om 14 dagar. Ha det riktigt bra tills dess. Gunilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar