torsdag 28 november 2013

Ett julkort i grått och blått...

Jag gillar att göra kort i blått och så även julkort.
Tanken var att jag skulle hålla den stora stämpeln från Inkido i fokus men som vanligt kan jag inte sluta att ösa dekorationer och glitter över kortet så stämpeln blev väl mer bakgrund än fokus :)
 
Pappren som jag använt kommer ur kollektionen "Vintage Frost Basic" från Maja Design. I butiken finns både block i 6*6 storlek och fullstora papper.
 
Ängeln är utklippt ur ett ark med vintagebilder ibland klipper jag ut bilderna och ibland använder jag bilderna som dom är.
 
Lyktstolpen är en die från Marianne Design, en liknande finns i butiken och ser ut så HÄR flera fina dies till ett superbra pris.
 
Lagt på tunt med lim på alla kanter och strött på glitter, köpte en stor burk med glitter i butiken som är dryg, användbar och jättefin.

 
Pysselskafferiet har ett stort fint blomsortiment och bland annat finns blommor som liknar dessa. Alla blommor har jag "målat" med glitterlim.
En söt liten snöflinge charm fick titta fram under blommorna.


Under blommorna sitter små bitar av ett silverfärgat band, ser ut som en blandning mellan nät och tyll. Tycker det blir ett litet lyft för blommorna med silver nätet under.
De gröna kvistarna är gjorda med en punch från Martha Stewart (har nog inte gjort ett enda julkort utan de kvistarna).

 
Alla papper, stämpeln, allt glitter, kvistpunchen, silverbandet, charmen och ängeln kommer från Pysselskafferiet.
Blommorna och lyktstolpen samt godjul- texten finns det liknande av i butiken.

Kortet kommer att finnas i butiken under nästa vecka och framåt, bara att titta, fråga, klämma och känna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar