måndag 23 juni 2014

Blått barnkort...

Visar idag ett blått barnkort som jag gjort med hjälp av fina papper från Bildmålarna.
Dessa papper finns både i storleken 15*15 och i fullstora ark.
 
Jag valde denna gången att använda det stora pappret för att det skulle räcka till att göra en matchande insida på kortet.
Ett perfekt papper som passar bra till barnkort men även till andra typer av kort.
En söt vintagebild på en kakservett fick bli centrum på kortet.
 
Två blomsterbuketter fick rama in kortet. Blommorna har jag valt efter papprens nyanser.
 


Ett veckat sött band på en utstansad bård. Över det veckade bandet fäste jag en bård ur ett papper från Pion Design.
En söt nalle charm och en liten bjällra fick också bli små dekorationer. Bjällran tror jag egentligen är en juldekoration men jag tycker den är söt på barnkort också.


Som jag skrev tidigare använde jag samma mönstrade papper till kortets insida. Stansade ut en skrivyta till kortet med hjälp av en die från Spellbinders.


Allt material utom blommorna kommer från Pysselskafferiet.

Hoppas ni känner att ni fått lite inspiration.
Detta kortet blir mitt sista inlägg som stolt medlem i Pysselskafferiets designteam. Jag har valt att hoppa av mitt uppdrag.
Jag vill tacka alla som besökt inspirationsbloggen och alla som jag haft äran att möta på träffar och i butiken.
Hoppas att vi springer på varandra i fortsättningen också.

Varma kramar till er ♥
//Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar